fb

Facebook gebruiken om meer leads te genereren.

Als je je zaak wilt laten groeien is het constant genereren van nieuwe leads een must. Dit kan via verschillende kanalen, maar in dit artikel ligt de focus op facebook.

Waarom Facebook?

Wel simpel.

Facebook is nog altijd het grootste sociale netwerk met de meeste actieve gebruikers. De kans is groot dat ook jouw doelgroep geregeld op Facebook tijd spendeert.

Facebook kan op verschillende manieren ingezet worden om leads te genereren.

Maar voordat je eraan begint is het belangrijk dat je je profiel optimaliseert.

Maak duidelijk wat je doet en wat je voor klanten kunt betekenen. Vul alle gegevens in, gebruik aantrekkelijke profielfoto’s en gebruik een call to action.

Post relevante content

Relevante content is content die van waarde is voor je volgers. Dus met andere woorden content waar je volgers daadwerkelijk iets mee kunnen.

Tips, inzichten, handleidingen, oplossingen voor problemen of antwoorden op veel gestelde vragen.

Zoals al geschreven in een vorige post, creëer content die gericht is op de verschillende fases van de klantenreis.

Recensies en getuigenissen

Recensies en getuigenissen werken zeer overtuigend en kunnen nieuwe leads opleveren.

Stimuleer je bestaande klanten om een recensie of getuigenis te plaatsen. Zet positieve berichten op je pagina in de verf en reageer op een aangename manier.

Creëer een lead magnet

Een lead magnet is een gratis aanbod dat je weggeeft in ruil voor een e-mailadres en contactgegevens.

Best iets van waarde dus wat aanlokkelijk genoeg is dat mensen hun gegevens willen achterlaten.

Door een relevante lead magnet te gebruiken trek je een gericht publiek aan en verzamel je hun gegevens. Je kunt hun dus achteraf weer benaderen en warm maken met content of promoties.

Zo kan je ze later ook daadwerkelijk in een klant omzetten.

Voorbeelden van lead magnets zijn: e-books, webinars, gratis samples, een consultatie, case studies, checklists, coupons …..

Facebook advertenties

Adverteren op Facebook kan uitzonderlijk goede prestaties opleveren.

Facebook heeft namelijk een hele hoop details verzameld van zijn gebruikers. Hierdoor kan jij als adverteerder zeer gericht te werk gaan om de juiste mensen bereiken.

Om het meeste uit je advertenties te halen is het ook hier verstandig om gebruik te maken van een lead magnet. De titel, afbeelding en call to action zijn ook belangrijk.

Aan de slag!

Facebook heeft nog een groot voordeel. Het is een zeer toegankelijk platform om te beginnen met leads genereren.

Een pagina aanmaken en content posten is gemakkelijk en snel gedaan. Adverteren kan al vanaf 5 EUR per dag, dus er is weinig investering of risico aan verbonden.

Geen excuses dus. Je kunt onmiddellijk aan de slag.

Als je hult nodig hebt of met een vraag zit, twijfel niet om me te contacteren. Of stel je vraag in de nieuwe Facebookgroep voor zelfstandigen.